Kom je ook?

Jonge hoogbegaafde kinderen en/ of tieners uitdagen, inspireren, motiveren, ondersteunen, laten stralen én met elkaar in contact brengen. Hun ouders, broers en zussen zijn ook van harte welkom. En wat is het fijn om te zien dat ook ouders onderling steeds meer contact gaan leggen en steeds beter de weg weten naar ondersteuning en informatie.

Heb jij een leuke aanvulling op ons programma? Laat van je horen!

TienerDagHB

Voor de TienerDagHB (denkniveau groep 7/8 en klas 1/2 VO) zoeken we activiteiten en workshops, waarbij we ons vooral richten op ontspannen, elkaar ontmoeten en gezamenlijk 'iets leuks' doen. Schoolse zaken, zoals leren leren en het versterken van executieve functies staan voor de tieners voorlopig nog niet op ons lijstje.

Tijdens de TienerDagHB zijn er geen ouders bij de tieners. De activiteiten en workshops duren anderhalf uur en hebben een hoger niveau qua cognitie, executieve functies, sociale vaardigheden en coördinatie.

Onderwerpen die leuk, fijn en interessant zijn voor ons programma, zijn bijvoorbeeld:

  • Tekenen (bijv. strip, manga, mandala, zentangle)
  • Muziek (instrument, notenlezen, mixen/ DJ)
  • Dans en expressie (jazzballet, breakdance, modeshow, grimeren/ schminken, make-up, welness)
  • Creativiteit (toneel, poppenspel, schimmenspel, hobbymaterialen)
  • Taal (buitenlandse taal, verhalen schrijven)
  • Techniek (hout, metaal, bouwen, bouwpakketten, kettingreactie)
  • Natuur- en scheikunde (brandpuntafstand, lenzen, energie, proefjes doen)
  • Biologie en de natuur (dierengeluiden, roofdieren, reptielen, dino's, planten, bloemen, menselijk lichaam)
  • Heelal en sterrenkunde (ontstaan aarde, sterrenstelsels, zwarte gaten, maan, ruimtevaart)
  • Spellen (coöperatieve spellen, kaartspellen zoals Magic/ Dungeons & Dragons/ Pokémon)
  • Gezonde lunch (fruit, groente, brood)
  • Speciaal voor onze jongste gasten, leeftijd 3-5, zouden we nog meer eigen programma willen aanbieden.
  • Heb jij iets dat past bij de stoere jongens en mooie meiden uit groep 7 en 8? Dan horen we graag van je.
  • Jouw activiteiten zijn zo leuk dat je vandaag niet mag ontbreken (kamp, workshops, informatiebijeenkomsten)
  • Informatie die je met de ouders wilt delen voor hunzelf en/ of hun kinderen (kennis, boeken, activiteiten)
  • ...

Heb jij een programma waarbij de kinderen zoveel mogelijk zelf aan de slag kunnen? Organiseer jij de allerleukste activiteiten? Heb je informatie die je graag wilt delen met ouders? We horen graag van je via marjolijn [at] tienerdaghb.nl of telefoon 06 - 16 946 704 (Marjolijn).

Tijden:

08:00u - Je bent welkom om je lokaal in te richten en je programma/ workshop voor te bereiden.
09:45u - Deuren open voor degenen die vooruit betaald hebben.
10:15u - Deuren open voor het publiek dat een kaartje koopt of nog moet afrekenen bij de kassa.
11:00u - Start workshopronde 1 (SpeelDagHB duur 60 min, TienerDagHB duur 90 min).
13:00u - Verzorg je alleen een ochtendprogramma? Dan verlaat je nu je lokaal, dat je achter laat zoals je het hebt aangetroffen.
13:00u - Degenen die alleen een middagprogramma verzorgen mogen nu hun lokaal inrichten.
13:30u - Start workshopronde 2 (SpeelDagHB duur 60 min, TienerDagHB duur 90 min).
16:00u - Deuren sluiten.
17:00u - Het gebouw moet leeg zijn. Je lokaal laat je achter zoals je het hebt aangetroffen.

Kosten:

Als je omzet draait, dan is de bijdrage in de huur € 20,- (bijvoorbeeld verkoop van boeken, spellen, materialen).
Draai je geen omzet? Dan zijn er geen kosten aan je deelname.
Kunnen de kinderen bij jou iets doen/ maken en heb je dan materiaalkosten? Die mogen worden doorberekend. Deze kosten worden bij je programma op de website vermeld, bezoekers betalen tijdens de SpeelDagHB bij jou.

Wat wij voor jou doen:

  • We beschrijven jouw programma op onze website. Daarbij worden eventuele materiaalkosten vermeld.
  • Natuurlijk plaatsen we daar jouw logo en een directe link naar je website bij.
  • We noemen je op Facebook en Twitter.
  • Als je besluit om ons te sponsoren, dan noemen we je op onze sponsorpagina.
  • Tot nu toe heeft iedere locatie van de SpeelDagHB (meerdere keren) de regionale en/ of landelijke pers gehaald.
  • Tijdens de SpeelDagHB / TienerDagHB hebben we al diverse mensen zien netwerken.

Communicatie:

Zodra de indeling van de lokalen bekend is, vind je deze op de pagina van het programma. Hetzelfde geldt voor de flyer.
Een week van tevoren ontvang je praktische informatie, de indeling van de lokalen en het overzicht met aanmeldingen voor je programma via email.
Marjolijn en Nina zijn bijna 24/7 bereikbaar voor vragen.

  • Marjolijn - aanmelding, programma en website
    06 - 16 946 704 | marjolijn [at] speeldaghb.nl of marjolijn [at] tienerdaghb.nl
  • Nina - PR en sponsoring
    06 - 40 894 713 | nina [at] speeldaghb.nl of nina [at] tienerdaghb.nl

Catering:

Koffie en thee zijn gratis verkrijgbaar.
Lunch zelf meenemen.